Spojte se s námi.
Netolická 1, 37005, České Budějovice,
info@v-h-s.cz
Tel. +420 723 433 405
Pracovní dotazy & nabídky
ing. Miloš Serbus

info@v-h-s.cz
Tel. +420 725 468 614

Spot do rádia nemusí být obyčejná nuda

V České republice poslouchá rádio asi kolem 60% lidí denně ve věkové skupině 12 až 79 let. Řadíme se tak k velmi aktivním posluchačům napříč evropským kontinentem, a proto je rádiový spot skvělým nástrojem reklamy, jak dát o sobě či o své společnosti vědět potencionálním zákazníkům. Jak ale udělat kvalitní spot, který se vryje do hlavy každému? 

Reklamní spot Anděl Páně do rádia

Nejde jen o zvuk

Vždy musíme vědět, co chceme propagovat. Ať už se jedná o produkt, službu, pozvánku na událost nebo cokoliv, co zrovna potřebujeme ukázat světu. Pokud v tomto ohledu máme jasno, musí přijít nápad a vize, jak takovou reklamu zpracovat. Nesmíme zapomenout, že v tomto případě jde pouze o zvukovou stopu, která oslovuje zákazníka bez jakéhokoliv vizuálního vjemu. Recipient tak využije pouze svou akustickou paměť pro uchování získaných informací. A my musíme dbát na to, aby předávaná informace byla co nejvíce efektivní a snadno se uchovala.

Kvalitní zadání 

Vytvořit kvalitní spot není o náhodě. Hlavní roli zde hraje promyšlené a dobré zadání. Nejde jen o chytlavou frázi. Největší chyba je snažit se vyhovět všem a to včetně klienta, který mívá občas svou zkreslenou představu o výhodách a benefitech produktů či služeb, které nabízí. Zadaní o nejlepším produktu pro všechny zákazníky, který se vyrábí unikátní metodou či v jediné dílně v republice vede do pekel. To je cesta k neúspěchu a oslovení jen velmi úzké skupiny lidí, která nedokáže svými nákupy zaplatit výrobu spotu a ani pronájem vysílacího času v rádiu. 

Pamatujte na to, že produkt a ani služba není pro všechny. Vždy jde o konkrétní cílovou skupinu zákazníků. A proto bychom měli i tak postupovat při tvorbě zadání a následného zpracování. Musíme vědět, komu a co přesně říct. Stejně tak je dobré promyslet, kdy a jak mu to sdělit. Přesně na tomto stojí a zároveň padá celý úspěch. 

Jestliže vám klient nedokáže zadat přesné nebo alespoň ucházející zadání, ze kterého můžete čerpat, vyptejte se na všechno, co potřebujete vědět. Pokud zvolíte tu správnou formu otázek a dokážete si formulovat, co přesně klient žádá, vytvoříte si představu a zadaní dle jeho slov a s velkou pravděpodobností by ho měl klient i odsouhlasit. V tomto momentě se také může stát, že klient pochopí, co po něm žádáte a společnými silami se dopracujete k ještě lepšímu výsledku. 

Zjistěte, jaký cíl si klient chce spotem splnit. Co od toho očekává a požaduje. To nasměruje vaše kroky k tomu, jak přesně interagovat s posluchačem. Je jasné, že i se špatným zadáním může vzniknout skvělý klip do rádia, ale to je většinou jen náhoda a sázet na náhodu je velký risk. Kdo? Kde? Kdy? Jak? Proč? Co? To jsou v podstatě klíčové otázky, jak vypracovat to nejlepší zadání, ze kterého lze čerpat a vytvořit funkční, efektivní, srozumitelné a libivé reklamní spoty. Až poté bychom se měli zaměřit na kreativu. 

Author avatar
miloš
https://www.instagram.com/komisar_ledvina/
Používáme sušenky na ukládání dat. Dokud je teda google nezruší úplně.